נתניהו התקפל? הפרסום שמטלטל את המערכת הפוליטית

איתי גדסי No Comments on נתניהו התקפל? הפרסום שמטלטל את המערכת הפוליטית

הערב פורסם כי ראש הממשלה נתניהו הביע את הסכמתו למתווה פשרה מרחיק לכת בנושא החקיקה המשפטית. בליכוד הכחישו וחלק ממפלגות הקואליציה מיהרו להבהיר: "לא ניתן יד לכניעה"

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דרמה פוליטית? בבית הנשיא הבהירו לאחרונה לאנשי האופוזיציה והמחאה בשיחות עימם כי ראש הממשלה הסכים למתווה פשרה מרחיק לכת בנושא החקיקה המשפטית. כך מפרסם הערב (שני) עמית סגל בערוץ 12.

לפי הפרסום, הפשרה לה הסכים נתניהו כוללת חקיקה חדשה ומרוככת של ביטול עילת הסבירות, הותרת הרכב הוועדה למינוי שופטים כפי שהיא כיום, אך דרישת רוב של 7 מתוך 9 שופטים לכל מינוי ולא רק לשופטי עליון, כפי המצב כיום. בנוסף, לפי הפרסום נתניהו הסכים להקפאת החקיקה לשנה וחצי ואף לעגן זאת בחוק יסוד.

כאמור, בבית הנשיא אמרו לאנשי האופוזיציה כי המתווה מוסכם על ראש הממשלה: "אם תסכימו, תם המשבר".

בליכוד הכחישו את הפרסום הערב: "הפרסומים אינם נכונים ולא הייתה שום הסכמה".

מבית הנשיא נמסר כי "בשבועות האחרונים מקיים נשיא המדינה מאמץ מיוחד על מנת למנוע משבר חוקתי ולהביא לפתרון שישמור על הדמוקרטיה ואחדות העם בישראל. כחלק מהמאמצים מקיים הנשיא שיחות עם ראשי הקואליציה והאופוזיציה במטרה להביא לדיאלוג שיביא להסכמות רחבות. יודגש כי טרם הושגו הסכמות והנשיא ימשיך במאמציו".

השר לביטחון לאומי ויו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר מיהר להבהיר: "שש האצבעות של עוצמה יהודית יצביעו נגד כניעה ככל והיא תעלה להצבעה".

גם בציונות הדתית מסרו: "אנחנו מחויבים לתיקונים במערכת המשפט כדי לשמור על ישראל יהודית ודמוקרטית. מאז ומתמיד חתרנו להסכמות והסכמנו לפשרות, אבל כניעה של הרוב למיעוט קיצוני שמוכן לשרוף את המועדון כי הוא הפסיד את הבחירות אינה עומדת על הפרק".



0 תגובות